fredag 20 maj 2016

CAN'T STOP THE FEELING

AttributionShare Alike Some rights reserved by david.torcivia

Det kan inte hjälpas. Denna låt må vara ny men den fullkomligt osar av sköna funkvibes och dessutom så kommer den att helt klart bli min sommarlåt 2016!

Det är inte ofta jag faktiskt får ståpäls av någon låt nu för tiden. Troligtvis är det mina många levnadsår som gjort mig avtrubbad. Det kan också ses som en arbetsskada. Efter många år som discjockey så har man kanske ingen musiksmak kvar.

Men så plötsligt så händer det. En låt som bara har DET!!!

I lördags umgicks jag med trevliga människor och lyckades därmed slippa undan melodifestivalen. Men så plötsligt denna torsdagkväll så spelar familjens yngsta en låt som liksom skiljer ut sig från den vanliga mixen av "hits for kids".

Ooh, it's something magical 
It's in the air, it's in my blood, it's rushing on 
Don't need no reason, don't need control 
I fly so high, no ceiling, when I'm in my zone

Det är en basgång som bara suger sig fast långt där inne i örongången. Det är en text som är så mycket disco att de måste ha tagit minst ett tjog discotolvor av finaste märke och trippeldestilerat dem för att få fram dessa ord som känns som kvintessensen av hela discoeran.

Jag var lycklig en stund och varenda hår på hela kroppen ställde sig rakt upp. Så som de gör när hela mitt väsen skriker HITLÅT!!!

Justin Timberlake tack för att du fixat till sommaren 2016! Nu är det fredag. #discofredag. Snart är det sommar #discosommar. Imorgon dansar vi till Justin!


Inga kommentarer: