fredag 4 december 2015

When You're In Love With A Beautiful Woman

AttributionNoncommercialShare Alike Some rights reserved by monosnaps

Kanske inte renodlad disco... MEN! Det är liksom ändå intimt förknippat med den tiden och den speciella känslan som slutet av 1970-talet hade. Jag minns hur jag var så totalt fascinerad av dr Hook. Jag upptäckte dem genom att bläddra i en kompis storasysters Starlet. Plötsligt fanns de där.

En av killarna hade en lapp för ögat. Precis som en pirat. De var långhåriga, farliga och lite snälla samtidigt.

Det dröjde mer än tio år innan jag fick höra musiken. Men när jag gjorde det så blev jag betagen. Disco, country och pop i skön förening. Ovanpå det texter som kanske inte riktigt funkar på pingstkyrkans danskvällar (om de har sådana).

When you're in love with a beautiful woman, you watch your friends; 
When you're in love with a beautiful woman, it never ends; 
You, know that it's crazy and you wanna trust her
Then somebody hangs up when you answer the phone; 

Dessutom. En kille som kan lira maracas som "lapp för ögat killen" ÄR disco!

Nu håller vi fredag! #Discofredag


Inga kommentarer: