fredag 30 augusti 2019

Felicidad

Felicidad wikimedia

När jag gick på mellanstadiet slutade vi plötsligt att ha födelsekalas och började ha party. PARTY!

Jag hade önskat mig DEN skivan i födelsedagspresent. Freestyles första skiva Fantasi. Jag hade allt planerat i mitt huvud. Precis hur fantastiskt partyt skulle bli.

Min födelsedag startade dock i besvikelse. Ingen skiva. Ingen kassett! Besvikelse blandat med panik. Utan Freestyle inget party. Det kunde ju vem som helst inse.

And I can't help but feeling this way 
You're the one who can change my tomorrow today
Felicidad

Innan partyt var det dock dags för födelsedagskalas med familj och vänner. Det fanns hopp. Kanske, kanske skulle undret ske. Ett av paketen var definitivt en kassett. Hoppet tändes. Bara för att slockna när jag såg att det var ett blandband. Besvikelsen var stor. Men det var i alla fall en nödlösning. Det fick duga.

Döm om min förvåning när det visade sig att just den blandningen var den blandning som fick dansgolvet att explodera. Inget Party var så svettigt. Så galet, Så intensivt. Det var disco heaven.

Dagens låt var en av de låtar som fick dansen att fullständigt gå i taket.

Det är tysk märkesdisco i Maybach klass.

Det är såååå bra

Det är Discofredag


Inga kommentarer: